اخبار و مقالات

دوچرخه های حرفه ای محبوب در ایران کدامند؟

دوچرخه های حرفه ای به دو دسته کلی جاده و کوهستان تقسیم میشوند، که هرکدام زیر مجموعه های تخصصی خود را دارند. ورزشکاران متناسب با رشته هایی که فعالیت دارند از نوع بخصوصی دوچرخه استفاده میکنند. جالب است که خیلی از مردم فکر میکنند دوچرخه سواری ورزشی ساده و آسان است اما این ورزش یکی از سخت ترین ورزش ها و بیشترین میزان مصرف کالری را در میان سایر رشته های ورزشی دارد. همچنین بیش از ۳۰ نوع رشته مسابقه ای در دوچرخه سواری وجود دارد.

دوچرخه سواران حرفه ای در ایران معمولا از برند هایی همچون SCOTT – GIANT – RIDLEY – BIANCHI و … استفاده میکنند. در ادامه به بررسی ۲ برند محبوب دوچرخه مورد استفاده ورزشکاران حرفه ای در ایران می پردازیم.

  • جاینت (GIANT)

برند جاینت در سال ۱۹۷۲ در تایوان متولد شد. این شرکت با توسعه هرساله خود در رقابتی بی نظیر خود را با سایر رقبا متمایز کرد. جاینت اولین شرکتی بود که فریم های کربنی را به صورت گسترده در جهان توزیع کرد. همچنین قبل از آن در ساخت فریم های فولادی و آلومینیومی از سرآمدان دنیا بود. خیلی از دوستداران دوچرخه در سرتاسر جهان با دوچرخه های جاینت خاطره دارند.

شرکت جاینت در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶/۶ میلیون دوچرخه فروخته است که این یکی از افتخارات این شرکت است.

مدل های محبوب جاینت  در کوهستان عبارتند از:

ANTHEM, TRANCE, XTC, FATHOM

مدل های محبوب جاینت  در جاده عبارتند از:

PROPEL, TCR, ADVANCED, TRINITY

  • اسکات (SCOTT)

اسکات برندی پیشرو در صنعت ورزش بوده است. بر خلاف تصورات اسکات در سال های اوایل تاسیس در زمینه تولید تجهیزات اسکی بوده است. آقای اد اسکات موسس شرکت اسکات برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ چوب های اسکی آلومینیومی را به بازار معرفی کرد. این شرکت در سال های بعد تولیدات خود را به موتور سیکلت، دوچرخه و لوازم مربوطه آن ها گسترش داد. در سال ۲۰۰۵ مالکیت شرکت از آمریکایی به سوییسی تغییر کرد. همچنین در سال ۲۰۲۰ شرکت کره ای یانگون ۵۰.۱ درصد از سهام را خریداری کرده است.

مدل های محبوب اسکات  در کوهستان عبارتند از:

SPARK, SCALE

 

مدل های محبوب اسکات  در جاده عبارتند از:

ADDICT, ADDICT RC PRO

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *