اخبار و مقالات

لاستیک کورسی

 

دوچرخه کورسی به دوچرخه‌هایی گفته می‌شود که برای رانندگی در جاده، مسافت‌های طولانی، مسابقات و استفاده شهری به کار برده می‌شوند. برای تناسب وزن و ورزش سبک روزانه نیز می‌توان از این دوچرخه‌ها استفاده کرد.این دوچرخه‌ها غالبا فاقد دنده هستند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در مسیرهای کوهستانی و شیب‌دار مناسب نیست.

این دوچرخه‌ها به طوری طراحی شده‌اند که وقتی شخص روی آن می‌نشیند بدن اون به سمت فرمان خمیده شود. این باعث می‌شود در هنگام حرکت اصطکاک کمتری با هوا داشته باشد و راحت‌تر حرکت کند. به علاوه تمایل نیروی وزن به سمت زانوها رکاب زدن را برای فرد راحت‌تر می‌کند.

طبعا تایر این دوچرخه باید به گونه‌ای طراحی شود که مناسب کاربری آن باشد. برخلاف دوچرخه‌ کوهستان که لاستیک‌های ضخیم و عاج‌های عمیق دارد، تایر دوچرخه کورسی باید نسبتا نازک و با عاج‌های کم عمق باشد که برای رفت و آمد در سطح خیابان اصطکاک اضافه ایجاد نکند. این تایرها با استفاده از فناوری عاج معکوس فرایند ترمزگیری را بسیار ارتقا بخشیده‌اند و این اطمینان را برای سرنشین ایجاد می‌کند که در هنگام نیاز به ترمز ناگهانی بتواند در کوتاه‌ترین زمان دوچرخه خود را متوقف کند. ساختار لبه تایر دوچرخه کورسی به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از مواد قابل انعطافی مثل آرامید و کولار تمام حاشیه رینگ را بپوشاند و به طور کامل مانع خروج باد لاستیک شود.

برخی از برند های پرطرفدار و حرفه ای دوچرخه

فدراسیون دوچرخه سواری

کراس چرخ

صبا دو چرخه 

شکاری 

موذن

فستوس

 

TREK

specialized

GT

cannondale

GIANT

SCOTT

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *